یزدفردا "با حضور نماینده مردم اردکان،امام جمعه ، فرماندار و تنی چند از مسئولان انتظامی و امنیتی این شهرستان راهکارهای پیشگیری و کاهش معضلات اجتماعی شهرستان اردکان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه که در دفتر نماینده مردم اردکان برگزار شد، محمدرضا تابش با بیان اینکه نباید در ترسیم فرایند رشد اقتصادی اردکان از ابعاد فرهنگی غافل شد افزود:توسعه نامتوازن و تک بعدی می تواند باعث نابرابری در بهره مندی مردم از مواهب توسعه ای گردد که این امر نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: عدم مدیریت ،بزرگترین آفت مسئولیت است و ما مکلفیم در دوران خدمتگزاری به مردم به برنامه ریزی دقیق راههای مناسب جهت توسعه شهر و در عین حال پیشگیری و کاهش معضلات اجتماعی و آسیب شناسی ان از جنبه های مختلف که بیشتر به عنوان وقایعی در زیر پوست شهر اطلاق می شود و عدم توجه به آن می تواند باعث بروز مشکلاتی گردد که گاها به سونامی اجتماعی تعبیر می گردد را اجرایی نمائیم.
وی راهکارهای فرهنگی را بستر مناسبی برای این امر دانست و حمایت از اقدامات مختلف فرهنگی و تجلیل و شناساندن چهره های فرهنگی و علمی شهرستان و الگو قراردادن انها برای جوانان را امری مهم دانست.
تابش مهاجرپذیر بودن اردکان،ورود دانشجویان و گسترش وسایل ارتباطی همچون اینترنت و ماهواره را یادآور شد و بر استفاده از توان موجود در شهرستان برای جهت دهی و ساماندهی معضلات اجتماعی تاکید نمود.
امام جمعه اردکان نیز گفت: به جرات می توان گفت که در شهرستان بیکار نداریم و آنچه هست کسانی هستند که بواسطه مدرک تحصیلی کار مطابق میل و سلیقه خود را بدست نیاوردند.
حجت الاسلام دیداری بر بستر سازی فرهنگی بخصوص در مراکز آموزش عالی تاکید کرد و حضور مسئولان ارشد شهرستان در بین جوانان و حضور در مدارس را راهکاری مناسب برای این امر دانست
فرماندار اردکان نیز در این جلسه با ارائه اماری از برخی معضلات اجتماعی همچون سرقت،موادمخدر ، بدحجابی و . . . گفت: از ابتدای سال تاکنون 116 مورد سرقت اتفاق افتاده که در خیلی از این مواردافراد دارای سابقه ای از این دست نبودند.
احمد کمالی با تاکید بر ساماندهی افاغنه در سطح شهرستان گفت:آمار واقعی تعداد افاغنه در شهرستان بیش از 10000 نفر است که از این تعداد بیش از نیمی از آنها فاقد کارت شناسایی هستند که می توانند باعث تشدید جرم در سطح شهرستان شوند.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اردکان نیز با اشاره به توسعه شهرستان اردکان در چند سال اخیر تصریح کرد: متناسب با این پیشرفتها امکانات و پرسنل نیروهای انتظامی تقویت نشده و در حال حاضر شهرستان اردکان به یک مرکز کلانتری دیگر احتیاج دارد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا